torsdag 27 december 2012

Färdiga sockor

Det har inte blivit så mycket stickat nu innan jul. Jag har virkat ett gäng ljuslyktor i olika storlekar efter ett mönster jag hittade på en blogg jag följer; mest virkat. Jag ville ha vita med glittereffekt för att få dem att likna snö så jag använde Freja Lam'e och eftersom det fanns i en snygg röd nyans fick det bli några röda också.
Igår greppade jag i alla fall stickorna och fortsatte med makens sockor och nu ikväll blev de klara så nu är han glad :) Dessa är stickade i Järbo Raggi efter ett mönster på Järbos hemsida.
Jag har även gjort klart ett par till en kompis dotter så nu ska de postas tillsammans med ett par till hennes storebror. Hoppas de blir glada :) Båda dessa paren är gjorda i Drops Fabel, de blå är stickade efter mitt favoritmönster som egentligen är för garnet Frost. De rödmönstrade är gjorda efter ett mönster på Drops hemsida.
Nästa projekt har jag bara precis hunnit påbörja, nämligen en mössa med flätstickning. Det är första gången jag ska prova på detta så det ska bli spännande. Mer om detta projekt längre fram.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar